donderdag 28 juni 2007

Over mijn stijl

Sinds de verkiezingen wordt er niet vaak meer onzin verkocht over mijn 'stijl'. En dat doet me plezier. Tijdens de aanloop naar 10 juni noemde men mij "saai", "zakelijk". Het is ook niet mijn ambitie om "sexy" en "hip" over te komen.

Het leiden van een land als België is een ernstige zaak. Neem nu onze monarchie, ons koningshuis. Geen lachertje. Eerder iets om van te wenen.
Onze economie. L&H. Mijn zo geliefde stad Ieper. Niet echt iets om vrolijk van te worden.
Dutroux. Zo zijn we gekend in 't buitenland, jammergenoeg.
Of soms zijn we in de VS bekend door Louis Michel of Jean-Luc Dehaene. Ze lachen er wel eens mee, maar ik lach ermee uit miserie.

Dus kom ik inderdaad zakelijk en saai over. Maar je weet tenminste wat je aan me hebt. Zo weten de Vlamingen dat ik zal vechten voor de verdediging van de rechten van de Vlamingen.

De Walen noemden mij eerder dit jaar een "gevaarlijk manneke". Liever dat dan corrupt of dronken. Niet dat ik daarmee iemand viseer hoor... :-)

Guy (Verhofstadt) kocht zich in 2006 een nieuwe bril, nadat ie bij de "Fab 5", van het VT4-programma "De Heren maken de man", ge-restyled was. Het maakte van Guy meteen een sexsymbool.
Eens ik Premier ben laat ik me ook restylen, dat is zeker. België moet de uitstraling krijgen van een modern, ondernemend land. Vandaar dat ik nu ook de onderhandelingen voer in Hertoginnendal: eens de regering gevormd is, plannen we een grondige renovatie van het kasteel en dit is de laatste kans om het in z'n huidige vorm te zien. Ze zullen hun ogen nogal opentrekken in 't buitenland! Ik ben ook actief op zoek naar een goede communicatie-verantwoordelijke. Iemand als Slangen maar nog beter. Eerste actiepunt: ik draag nu lenzen ipv een bril. Een heel verschil.

Kandidaten-communicatie-adviseur mogen me altijd mailen. Want ook dat maakt deel uit van de nieuwe stijl. E-mail. SMS. Bloggen.