zaterdag 21 juli 2007

Allons Enfants


Vandaag een blunder geslagen. Ik moet het toegeven. Maar 't was ook laat geworden vannacht. Nog druk zitten sms'sen met Didier en Guy, tot rond 4u. En dan naar de mis in de Sint-Goedelecathedraal. 21 juli. Waarom kunnen ze de nationale feestdag niet in de winter leggen? Zonde om op zo'n mooie dag in de kerk te zitten.

Die RTBF-journalisten zijn als vliegen op een stront (sorry), altijd ons zo lastig vallen op een vrije dag. Hij vraagt me - in 't Frans - of ik het nationaal volkslied wil zingen. Maar ik ken het nationaal volkslied niet in 't Frans! Dus zing ik iets wat erop lijkt. Blijkt dat ik het Franse volkslied gezongen heb. Vergissen is menselijk. Maar 't maakt me wel populair op Youtube! Dus da's een meevaller. Want Slangen, de communicatie-adviseur van Guy, zegt altijd, "Slechte Reclame is Goede Reclame". Kijk, zo wil ik ook gaan regeren zie, positieve boodschappen, optimistisch.

In de kerk heb ik meteen m'n ringtone van m'n gsm veranderd: naar de Brabanconne. Om 't nooit meer te vergeten. M'n pa belt dan nog wel zeker. In 't midden van de mis. Om te vragen of ik straks thuis kom eten. En ook dat hebben ze weer gezien!

Geen opmerkingen: