maandag 30 juli 2007

Ik bots helemaal niet met 't grondwettelijk hof

Vandaag kopt "De Morgen", "Leterme botst met Grondwettelijk Hof", lees maar na hier. Ik sta wel mooi op de foto!

Een beetje overdreven toch, lijkt me zo. Wat George (Bush) mag, mogen wij toch ook wel zeker? Het gaat om het beschermen van onze landgenoten door het mogelijk te maken dat de politie en inlichtingendiensten hun werk grondig doen.
Guy is akkoord, ik ben akkoord, waarom dan nog veel spel erover maken.
Wij zijn allebei mannen die de koe bij de hoorns willen vatten en niet teveel tijd willen verspillen. Jean-Luc heeft ook de koe wel eens bij de hoorns gevat (herinner u, "let the beast go!"), maar dat terzijde. Wij willen deze wet er snel door want ik wil elke terroristische aanslag op Belgiƫ kunnen vermijden. Laurette (Onkelinx) zag het na alle commentaar destijds niet meer zitten, maar Guy en Ief gaan door!

Dat we daarmee informanten van de politie toelaten om - gecontroleerd - een misdrijfje te begaan, moet je bekijken als "het doel wettigt de middelen". Die terroristen zijn smerige jongens. Zonder deze tactieken krijg je ze echt niet te pakken.

"De Morgen" scoort met een spectaculaire kop natuurlijk, maar 't sop is de kolen niet waard. Geloof niet wat je allemaal in de media hoort. Hier, op m'n blog kan ik de echte waarheid gelukkig nog kwijt.