woensdag 8 augustus 2007

Mijn geliefde Westhoek

't Is kommer en kwel in de Westhoek. Door de opwarming van de aarde is er ook meer extreme regenval en jammergenoeg kwam die de afgelopen weken allemaal op de Westhoek terecht.
Delen van De Panne en Koksijde zijn zwaar getroffen. De Yzer staat op springen. Frank Deboosere legde op één uit dat door het doodtij er te weinig water naar de zee kon worden gepompt.

Daar snap ik nu niets van zie. Maar Johan (Vandelanotte) is vooralsnog bevoegd voor de Noordzee. We zullen een goede vervanger moeten vinden voor Johan in de regeringsvorming. Niet makkelijk. Wie van deze ploeg kent nu iets van water af? SP.A, het woord zegt het zelf, zij zijn daarvoor in de wieg gelegd. Ik drink liever een trappistje. In mijn geliefde Westhoek.

Mijn gedachten zijn bij al die getroffen Vlamingen. Sorry, Belgen.