dinsdag 14 augustus 2007

We laten hem niet ontsnappen

Alles in de toppolitiek wordt lang van tevoren gepland. Strategen plannen soms evenementen en schijnbare 'toevalligheden' maanden, soms jaren op voorhand. Het is niet anders gegaan met de heupbreuk van onze dierbare koning, Albert. Laat mij toe nader te verklaren.

Een aantal hoogwaardigheidsbekleders gelooft nogal in lotsbestemming en voorspellingen, Nostradamus en soortgelijken. Welnu, Francois Perin (google hem maar eens) schreef in 1981 in La Meuse:
"Al jaren voel ik aan wat er gaat gebeuren: na eventuele verkiezingen die de malaise alleen maar zullen versterkt hebben, zal het ongelukkige staatshoofd op de loop gaan nadat er geen regering kan gevormd worden: België kan verdwijnen door een 'implosie'".


Diezelfde hoogwaardigheidsbekleders zouden dit koste wat het kost vermijden en zo werd beslist onze koning op een strategisch moment aan een heupkwetsuur te helpen, zodat hij in de onmogelijkheid verkeert ongemerkt het land te verlaten.

Dit nieuws bereikt mij ook maar vandaag, ik wilde het met jullie delen. Mijn ontsteltenis is groot. Vooralsnog geen commentaren over onze besprekingen op Hertoginnedal, ik wil de goede gang van zaken niet verstoren.