donderdag 9 augustus 2007

Wanneer zou het jullie passen?

Eigenlijk is het triestig. Je nodigt de blauwe en je Franstalige zgn. "collega's" uit om 6 jaar deel uit te maken van de machtigste club van 't land, en "het past hen niet".
De blauwe willen vanmiddag onderling vergaderen en Joëlle zit dus nog in Frankrijk.
Misschien moet ik een regering vormen met partijen die wel de tijd vinden om te vergaderen?

Nee maar, 't is toch waar? Goed bestuur, daar heb ik altijd voor gestaan. Dat wil ook zeggen dat je je 100% inzet voor je job. En 't is niet dat we niets te doen hebben hé. Mijn formatienota werd eerst helemaal niet aanvaard. Wat een kritieken zeg! Dus herwerk ik hem, maar ook daar lopen ze mee te koop. Zelfs die tekst is al uitgelekt.

Vanmiddag bel ik Johan (Vandelanotte) nog maar eens op. Baat het niet, het schaadt niet.

Morgen moet ik waarschijnlijk weer naar Albert, maar wat moet ik hem zeggen? Ik ben verkozen als populairste politicus van 't land maar de rest wil niet meespelen? Ze mogen blij zijn dat ze uitgenodigd worden!

En dan die journalisten. Wat zijn zij blij dat wij tijdens de zomermaanden een regering proberen vormen! Want 't is komkommertijd, dat weet iedereen. Je mag geen scheet laten of 't komt in 't nieuws. Of moet ik u herinneren aan 21 juli?
Op de VTM zegden ze vorige week dat ik "politiek dood" zou zijn als er niet binnen de week schot zat in de communautaire onderhandelingen. Awel? Wat zegt ge nu? Een beetje respect mag wel. De RTBF daarentegen! Maar mijn tijd komt nog wel.

Ik geef toe, 't is niet makkelijk, Premier worden. Maar als mijn collega's nu eens sms'sen wanneer het hen zou passen om nog eens samen te komen in 't kasteel en die journalisten nu ook eens op verlof gingen, dan zijn we'r op een weekje wel door.